lifeofnora.reismee

Oostenrijk, skivakantie.

Ik en Kasper werden gevraagt of we mee op wintersport wouden door Ben en Mercedes! En wij gingen mee! De eerste dag op 26 Februari vertrokken we het was 7 uur rijden naar onze overnachtingsplaats ! Daar zagen we de meeste die ook mee gingen, we zaten met 21 mensen in een huis! De meeste daarvan kende we al, niet zo heel goed maar die hadden we al wel eens gezien op een verjaadag van Ben bijvoorbeeld! En daar gingen we lekker eten! De kamer waar wij sliepen, was heel groot een woonkamer met 2 bedden en een slaapbank daar sliepen Ik, Kasper en Luuk. en mini badkamer een grote badkamer en 2 slaapkamers! de volgende dag moesten we nog 4 uur rijden! We gingen het huis rond kijken. Dat was een best mooi maar wel erg oud huis! Toen gingen we ski's huren en inschrijven voor de skischool! In de avond had Klaas Indonesisch gegeten dat was heel erg lekker! De volgende dag was Kasper jarig hij kreeg veel cadeautjes, ook Ben was jarig! Daarna gingen we skieen eerst van een heuveltje af , een heel ereg klein heuveltje. dat kleine heuveltje ging eigenlijk al best snel goed! Dus mochten we van een niet echt piste maar wel wat moeilijker stukje af, dat ging niet zo goed bij mij..... maar daarna hielp een man van de skischool mij even alleen en toen ging het heel erg goed! We moesten met een loopband leek het op,omhoog. We aten daar ook en alle "oudere" kinderen die daar aten waren Nederlands! Dus wij zaten met alle Nederlanders aan de tafel! Na de pauze gingen we al met de sleepjeslift naar boven! De dag daarna hadden we al een skipas nodig zei Elisa de skijuf! Die avond gingen we uiteten.... er was alleen een iets te chic restaurant geboekt..... een 4sterren restaurant namelijk! Die dag daarna gingen we al vanaf een blauwe piste naar beneden! Dat was heel erg leuk! En die daarna gingen we al met stokken! Ook dat was heel erg leuk! We gingen weer van de blauwe piste het ging al heel goed! De dag daarna gingen we weer van de blauwe piste af en het bleef leuk! Die dag daarna gingen we oefenen voor de race van de dag daarna,op de laatste skiles dag word altijd een race gehouden! En we ginen zelfs van de rode piste af voor de 2e keer (de dag hiervoor ook al)! De dag daarna was dus de dag van de race... eerst gingen we nog even oefenen en daarna gingen we al.... het duurde niet lang de race dus gingen we nog van een rode piste twee keer af en van de blauwe piste! Om 12 uur was de prijsuitreiking! Er kwamen eerst een paar andere groepjes en toen onze.... wij waren met zijn 7en Kasper was gedeeld 2e....... en ik was gedeeld 1e!!! Ik kreeg een goude medaille en een pinguin beker! Na de pauze gingen nog 2 keer van de rode piste af en nog van de blauwe piste! En na het skieen hadden we nog souvernirs gekocht! De volgende dag gingen we met Kasper, Mercedes,Sjoerdje,Kris,Djon,Wouter,Jeanette en natuurlijk mezelf van een paar piste's af! Ook van rode piste's Kasper en ik waren nog nooit zo hoog geweest! Het was echt leuk de laaste dag! We gingen ook nog uiteten! Dat was ook erg lekker! De volgende dag gingen we weg...): we vertrokken om 6.50 ongeveer, en kwamen aan om 20.00 ongeveer thuis aan! We vertelde mama alles en belde papa! En daarna... keken we de finale van "wie is de mol? (;! Het was een hele leuke vakantie van 8 dagen lang bedankt voor de geweldige vakantie Ben en Mercedes!

Reacties

Reacties

Lydy

Nora, je hebt zo te lezen een hele mooie vakantie gehad. Maar het gaat zo vlug voorbij, vind je niet? Was het vegetarische eten ook lekker in Oostenrijk? Jullie boffen toch wel, eerst vaak met Riekie op vakantie en nu met Ben en Mercedes. Ik zou willen ook zo'n oom en tante te hebben. Fijn dat je er van hebt genoten samen met je broer en de rest. Liefs van Lydy.

Thea

Wat geweldig Nora, jullie zijn bofkonten ;-) Dan zijn de vakanties in Sleen maar een saaie bedoening, lijkt me :-)

Gineke

Lieve Nora,
Wat heb je een mooi vakantieverhaal geschreven. Jullie hebben erg genoten van deze geweldige vakantie als ik je verhaal zo lees. Ik ben het helemaal met Lydy eens jullie zijn bofkonten! en Thea over de vakanties in Sleen hoor ik ook altijd enthousiaste verhalen hoor. Deze kinderen genieten gewoon van alles wat er hun geboden wordt! Nora soms was ik een beetje jaloers op jullie als ik de foto's en de filmpjes op fb zag. Wij vonden de wintersport ook altijd leuk. Ik ben erg blij dat jullie zo genoten hebben.

Ben

Nou, ik vond het ook een heel leuke vakantie. Kasper en jij zijn erg gezellig. Dat vind ik en dat vinden de reisgenoten ook.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!